16 Eylül 2009 Çarşamba

Bitmez Mi İnsanın İnsana Zulmü




Yüksek kolesterol nedeni ile takip ettiğim hastam bu gün ilaç yazdırmaya gelmişti.’’Doktor hanım, kız kardeşim de çok hasta geçen hafta Suriye’deydim ‘’dedi.’’Hayırdır’’ diye sordum,Süryani olduğunu köklerinin Mardin’e dayandığını biliyordum da Suriye ayağını merak ettim.’’Biraz anlatır mısınız ‘’ diye sordum.Başladı anlatmaya…
‘’Biz 4 kardeşiz ben 3-4 yaşımdayken annemiz tifodan ölüyor kız kardeşim o zaman bebek teyzem alıyor onu o büyütüyor.
- Peki Suriye’ye nasıl gitti.
- O zamanlar 1960'lı yıllar ,halk sevmiyor bizi .Hırstiyan kızlar hor görülüyor rahatsız ediliyor.O zamanlar biz Süryaniler kuyumculuk işiyle uğraştığımızdan maddi durumuz iyi .İstemiyorlardı bizi orada .Hatta hatırlıyorum çocuk ya da yeni yetmeydim önümü keserler haç işareti yaparlardı tükür haça derlerdi.Ben de dayak yememek için tükürürdüm ama içimde inancım aynıydı kimse karışamaz inancıma.
- Peki Suriye’de hayat teyzeniz kız kardeşiniz için daha mı kolaydı?
- O dönemde öyle daha rahattı, şu anda öyle diyemem tabii.Türkiye daha modern bir Ülke.Biz Arap kökenliyiz bize huzur vermeyenler, Mardin merkezde yaşayan Müslüman Arap kökenli Türk vatandaşlarıydı .Şimdi duydum, onlara da rahat verilmiyormuş.
- Nasıl rahat verilmiyormuş?
- Geçenlerde babamın bir arkadaşı ile karşılaştık.O hala Mardin’de yaşıyor Müslüman Araplardan yaşını başını almış artık . Hiç huzurumuz kalmadı dedi.’’Şimdi de güçlenen Kürt ağaları bizi yerimizden yurdumuzdan etmek istiyorlar.Size zamanında yapılanlar şimdi bize yapılıyor’’***** Ağa dedim ''Bize o zamanlar yapılan zulme susmak zulme ortak olmak değil miydi? ''diye sordum.Öyle bir sustu ki doktor hanım söyleyecek tek kelime bulamadı.Aslında bize iyilik yaptılar,orada da maddi durumumuz iyiydi ama o yıllarda İstanbul’a geldik buralarda kuyumculuk yaptık çok daha ilerledik.
- Şimdi memnun musunuz hayatınızdan? diye sordum.
- Tabii ki memnunum biz 1970'lı yıllarda 10 yıl Fransa’da yaşadık .Çifte vatandaşız ama olmadı döndük geldik.Bizim memleketimiz buralar ,yapamadık uyamadık biraz daha kalsaydık orada kültürümüzü kaybederdik.


Bu gün anladım ki insanın insana zumlu bitmiyordu,zamansızdı ,mekansızdı…….
İkinci anladığım Süryanilerin en az bizim kadar Anadolulu ve Türk vatandaşı olduğu.Hangimizin elinde Fransız pasaportu olsa hala Türkiye’de kalır?

2 yorum:

ssbb dedi ki...

Askerliğimi yaparken Serpon adlı Süryani bir er vardı.
Sıhhiye başçavuşu bu eri sünnet etmek için 15 güne kadar izin (rüşvet) teklif etti.
Serpon razı gelmedi, kesirmedi.

Bucera dedi ki...

Hoşgeldiniz....
Çavuş da çok komikmiş ya :)
Sanki sünnet etse dünyayı kurtaracak