12 Eylül 2009 Cumartesi

Eeee Amcam Sütyen Takmıyor Ki







Bir hafta kadar önce gelmişlerdi; geçmeyen öksürük şikayetleri ile yetmiş yaşın üstünde bir çift.Bir haftadır devam eden öksürük ve yaşları ileri olduğundan hem kan sayımına bakmış,hem de filmlerini çekmiştim.Akciğer filmlerinde (röntgen) problem yoktu fizik muayeneleri de doğaldı.Hanımın sadece beyaz kan hücreleri biraz düşüktü.Bundan dolayı ‘’bir hafta sonra teyzecim seni bir daha görelim gel bana olur mu’’? demiştim.Fazla sorunları olmadıklarını da eklemiş ilaçlarını yazmıştım.Teyzeye beyaz kan hücrelerinin düşüklüğünden hiç bahsetmemiştim çünkü azıcık kulaktan dolma bilgi sahibi olanlar acaba ben lösemi mi oldum? Diye ortalığı velveleye veriyordu.Halbuki hafif viral enfeksiyonlarda az miktarda lökosit düşüklüğü (beyaz kan hücresi) pratikte çok görülen bir şeydi,sadece düzelip düzelmediğini görmek istiyordum.
Velhasıl gelmişlerdi ama teyze çok huzursuzdu ‘’Doktor kızım ,söyle bana çok mu kötü ?Sen bende bir şey mi gördün?
_Nereden çıkardın teyzem ? Sadece kanında hafif bir düşüklük var onu kontrol etmek için çağırdım o da önemli değil zaten.
_Kızım senin yanında o gün fazla bir şey sormadım.Eve vardık takıldı kafama dedim ki amcana niye seni çağırmadı da beni çağırdı acaba bir şey mi gördü?.Filmleri çıkardım bir benimkine bir de amcanınkine baktım.Benim filmimde bir şeyler var kızım amcanınkinde yok. Çok korktum ben doktor kızım kötü bir şey var bende.
_Allah Allah ne var acaba, getirdin mi yanında bir bakalım?
Poşetten çıkardı filmi koydu önüme,elini akciğerlerin tam ortasında görünen üç adet küçük halka ve küçük çengel gibi bir şeye götürdü.
_Baş işte şunlar ….Bunlar yok amcanın filminde
_Sen çok yaşa emi teyzem sen bunlara mı üzüldün?Bunlar olmaz tabii eşinin filminde,amcam sütyen takmıyor ki?
Filmde üç adet küçük halka ve etrafında kopça görünüyordu.Teyze sütyen ile film çektirmiş kopçalar metal olduğundan oldukça net bir şekilde akciğer filmin ortasında görünüyorlardı.

Öğrenmiştim ki benim için hiç önemli olmayan bazı şeyler başkalarına kabus dolu bir hafta ve ölüm korkusu yaşatabilirdi.Çok üzüldüm kim bilir neler kurmuştu kafasında .Keşke daha çok açıklama yapsaydım diye düşündüm.
''Bu kadar üzüleceğine daha önce gelip bana sorsaydın ya,boşu boşuna üzmüşsün kendini'' diye ekledim.En sonunda amca lafa girdi’’Bilseydim bu kadar üzüleceğini takardık bir sütyen be hanım''
Neyse ki korkuyla girdiği odadan çıkarken üçümüz de gülüyorduk




Wilhelm Conrad Röntgen, (d. 27 Mart 1845, Remscheid-Almanya – ö. 10 Şubat 1923, Münih). Alman asıllı, Nobel Fizik Ödülü sahibi fizikçi. Röntgen ışınlarını bulması ile tanınır.

Bu buluşundan sonra Röntgen farklı kalınlıktaki malzemelerin ışını farklı şiddette geçirdiğini gözlemledi. Bunu anlamak için fotoğrafsal bir malzeme kullanıyordu. Tarihteki ilk tıbbi X ışını radyografisini de (Röntgen filmi) yine bu deneyleri sırasında gerçekleştirdi ve 28 Aralık 1895 yılında bu önemli keşfini resmi olarak duyurdu.


Bu kadar kitabi bilgiden sonra bunu hikayemize bağlayalım.

Çekilen filmlerdeki doku eğer X ışının (Röntgen ışını) çok geçiriyorsa daha siyah görünür.Az miktarda geçiriyorsa beyaz görünür.Kemik,sıvı az geçirir daha beyazdır.Havalanması çok olan dokular daha koyudur.Akciğer filminde Akciğer dokusu daha koyu görünür ,kalp ve kemikler beyaz.Metal ise kesinlikle ışın geçirmediğinden beyaz bir şekilde oldukca net görünür.Hastamın Röntgen filminde net bir şekilde görünmesi gibi .

2 yorum:

MAYRI dedi ki...

Amca ile teyze masal gibi..
Allah sağlık versin..
Sizede kolaylık..
<:)

Bucera dedi ki...

Teşekkür ederim....
Yıllar geçtikçe anladım ki zaten güldüğüm güldürdüğüm zaman daha kolay geçiyor :)