21 Ağustos 2010 Cumartesi

SAĞ YAP ABLA HAH ŞİMDİ DE TOPLA



Ne demiştik en son ? Bizim insanımız’’ bilmiyorum’’ demesini bilmez. Mutlaka bir şeyler diyecek. Bir de trafikte garip davranışları vardır vatandaşlarımın.

Mesela,trafikte seyrediyorsunuz, arabanızın kapısı tam kapanmamıştır. Bunu fark eden birçok sürücü cansiperane sizinle aynı hizaya gelmeye çalışır, bir de kendisine doğru bakmıyorsanız ısrarla göz göze gelmek için korna çalar, kafanızı çevirdiniz mi ? ‘’Hah baktı’’ diye süper mutlu olur, gülümseyerek kapınızı işaret eder, dünyayı kurtarmış adam edasıyla, gururlu ve mağrur yoluna devam ederler.

Aynı yurdum insanı E-5 ‘de boylu boyunca uzanmış adam görse ya da ne bileyim birini gözünün önünde boğazlasalar ‘’Bana ne ya niye başımı belaya sokayım’’ diye yoluna devam eder.

Şu açık kalmış kapı sendromu nedir yahu ? Hiç böyle bir haber okudunuz mu?

‘’Aile faciası , arabanın kapısını tam kapamadan yolculuk eden aile fertleri bir bir arabadan yuvarlanarak öldüler. Bir ocak daha söndü’’

Bir de park ediyorsan ve de kadınsan tüm erkekler gönüllüdür. ‘’Topla gel abla’’

Neyi toplayayım hala anlamadım.(bu arada ablan nereden oluyorum)

‘’Sağ yap sağ’’ Kime göre sağ? Sana göre mi bana göre mi? Ya da direksiyona göre mi, arabaya göre mi? Çünkü geri geri giderken direksiyonu sağa çevirirsen arabanın kıçı sola gider. Sola çevirsin sağa.

Şimdi adam öylesine sağ yap der, Öylesine derin düşünmeden yani corteksini kullanmadan ( düşünürken kullandığımız yer, beynin dışını oluşturan gri madde corteks) direk medulla spinalisden gönderir.( reflekslerimizin kaynaklandığı , düşünmeden yaptığımız ilkel hayvanlarda da bulunan davranış biçimi ve kaynaklandığı bölge medulla spinalis)

Şimdi dediğim gibi adam ‘’sağ yap’’ der.Benim corteks birbirine girer yukarıda da anlattığım gibi dört bilinmeyenli denklem şeklinde, neye göre sağı düşürken saçma sapan bir şey yaparım adam alaylı ‘’Kadın değil mi? salak işte park bile edemiyor ‘’ ifadesiyle gevrek gevrek sırıtır ‘’Sağ dedim abla’’

Yav bir bırak sürüngen beyinli, karışmazsan park edeceğim zaten ben. Kadın olmam araba park edemem anlamına gelmez. Çünkü ben acemiliğimi en kötü şartlarda yaşadım. Asistanlığımda Haseki Hastanesinde yer bulmak zor olduğundan eski yerleşim yeri olan Hastane çevresinin ara sokaklarında arabamı park ederdim. İddialıyım arabamı mümkün olan her yere park edebilirim. Buna bir apartmanın giriş katının balkonu dahil.

Şaka yapmıyorum, Oradaki sokaklar çok dardır, yaya için kaldırım ya yok ya da 30 cm kadardır.Çok eski yerleşim alanı olduğundan binalar da çok eskidir. Yollara ise üst üste asfalt atıldığından kaldırımlar yükselmiştir.

Bir sabah alelacele park ediyorum geç kalmışım zaten. Sokak da daracık iyice yanaşmalıyım ki yoldan araba geçebilsin ama bir gariplik var sanki, arka teker biraz zorlandı park ederken.

Neyse indim bir baktım benim arka teker giriş katın balkonunda.Eee ne var bunda? Şükretsin ev sahibi, millet arabayla salona falan dalıyor ben yine balkonla sınırlamışım olayı.


Evet süper bir şöförüm, çok seri araba kullanırım ama dikkatliyim de 15 yıl oldu önemli bir vukuatım yoktur şükür. Mümkün olabilecek hatta olamayacak yerlere bile arabamı sığdırabilirim ama herkes gibi benim de eksikliklerim var. Şu araba sağa çekiyor sola çekiyor hiç anlamam, hımm bir de tekerimin havasını inince anlamıyormuşum. Zaten tekerin havası inince sağa sola çekermiş.

Anlamıyormuşum dedim ya bu konuda acıklı bir anım vardır. Yıl 2002, sekiz yıl önce yani Şehir dışında bir yerleşim bölgesinde arkadaşlarım poliklinik açmışlar, açılışa davetliyim. Mevsimlerden de kış yağmur yağmakta. Tabii o zaman daha bir genciz, güzeliz, söylemesi ayıp süslenmiş püslenmiş yola çıkmışız, hatta E- 5’de de baya da bir hız yapmışım fakat bir anormallik var, hemen hemen tüm şöförler benimle ilgileniyorlar, el kol şaretleri , kornalar gırla gidiyor. Bende de bir hava sormayın ‘’Amaannn iyi ki bir kadın şöför gördüler,üf ayy pis ayı herifler, ne yani güzel bir kadın tek başına yola çıkamaz mı?’’ gibi düşüncelerle yol alıyor, bir yandan da kendimi pohpohluyorum ama en sonunda ‘’yuh’’ dedim.’’ Ajda Pekkan olsam bu kadar ilgi çekmem, bu işin içinde bir iş var.’’

Trafik sıkıştığı bir anda arabamın camını indirdim. Yanımdaki arabanın şöförü ile göz göze geldik. O da camını indirdi

- ‘’Pardon herkes arabamı işaret ederek bir şeyler diyor anormal bir durum mu var acaba? ‘’

Adam sırıttı ‘’ Teker inmiş jant üstünde gidiyorsun abla’’

Mosmor olmuş bir şekilde dörtlüleri yakarsın, sağa yanaşırsın, emniyet şeridinde durursun.Uzun, havalı, krem rengi mantona gelen geçen arabalar çamur sıçratırken, tekerini değiştiren, biraz önce aşağıladığın yurdum şöförünün çalışmasını, üstünü başını batırmasını, minnet dolu gözlerle izlersin.

Dip not; Yazımın hekimlik ile alakası yok ama benim hayatım da poliklinik ile sınırlı değil mi yani? Farklı yazılar yazmaya, benim de çiğ köfte yemeye hakkım yok mi?

Dana bir dip not; Aşağıdaki ankette dört kişi C şıkkını işaretlemiş kim onlar hemen ortaya çıksın yoksa hepinize ceza vereceğim ona göre

25 yorum:

Depresif Ayu dedi ki...

söz meclisten dışarı; abimin bir lafı vardır. bir kadın şöför kaza yapmaz, yaptırır der . ama bu onun nacizane görüşü tabi :)

bad-ı saba dedi ki...

ahahah ben de şu oy kısmına takıldım bucera abla:))) ama kızma ben değilim ben A dedim valla bak:))
sanırım ben de bişeyler yaşamaya başlasam iyi olacak.baksana anlatacak anım bile yok be:))

Bucera dedi ki...

@ Depresüf Ayu
Haberim olmasa da baya bir leşim olabilir diyorsun öyle mi?
yok yok bence de söz meclisden dışarı :)

@ Bad-ı saba
Zaman meselasi bu Bad-ı saba bir benim yaşıma gel senin de heyben dolar

nesimi dedi ki...

efendim,park etmenize yardımcı olmaya çalışan arkadaşlara fazlaca yüklenmişsiniz,hatta;sizden beklemediğim bir biçimde aşağılamışsınız ki bunu pek yakıştıramadım,doğrusu.
kadınlardan da pekala iyi şoförler var,erkeklerden çok kötü olabileceği ve olduğu gibi.yaygın kanıyı yine de değiştirmez bu,gerçeği nasıldır kimse bilemiyecek.
klinikten dışarı çıkmanız iyi olmuş.
saygıyla efendim.

Bucera dedi ki...

@ nesimi
Yok biraz mizahın üslubundan kaynaklanıyor yani abartı var içinde haklısınız. Zaman zaman ise geçekten çok sinir oluruz siz bilemezsiniz.İlk önce ağızlarında alaylı bir sırıtma olur üç beşi toplanır seyretmeye başlarlar birbirlerini de dürterler sonra biri zavallıya yardıma gelir.Efendice yardım edenlere çoğu zaman kısa bir ''Bip'' kornası ile teşekkür etmişliğim vardır efendim :)

TuTsİ dedi ki...

Kadın ise araba kullanan evet erkek şöför kısmı pek sever hava atmasını ve aciz gözle bakmasını.
Bende ehliyet sahibiyim ama en berbat kadın şöfşrden daha berbatım insanların iyiliği için araç kullanmıyorum :P

gece vakti çiğ köfte nerden bulacam şimdi allanı seversen :*

bide;
C işaretleyen ben değilim

Bucera dedi ki...

@ Tutsi
:)
Senden beklemezdim zaten C şıkkını dış mihraklardan şüpheleniyorum benim okur kitlem işaretlemez o şıkkı :)

Erkan BAL dedi ki...

e şıkkı olmadığı için ben de işaretledim birini. tahmin edilesi. direksiyon konusu ise ben kendimden kötü şöför tanımam. kadın erkek dinlemem. kaleminize sıhhat afiyet. size de.

Bucera dedi ki...

@ Erkan Bal
Soyadınıza bakarak şeker bir insan olduğunuza karar verdim (gerçek bal neredee hepsi sahte, şekerden yapılıyorlar artık) ve A şıkkını işaretlemişsinizdir diye düşünüyorum :)

CEPAYNASI dedi ki...

acil yollarında telef olmayacak kadar iyi sürücüyüm...de lastik değiştirmek kabusum:)
ben değilim tabii ki C'ci....

Hürrem Sultan dedi ki...

aha aha aha aha evet ya bazen kendimizi nasılda gaza getiriyoruz içten içe. Gencim güzelim diriyim doğal olarak tüm trafik bana hayran şekli :D:D:D ama işte gerçeklerle karşılakmak acıdır biberde acıdır eheueheueheu

Bucera dedi ki...

@ cep aynası
Kabusum demişsin kabus mabus değiştiriyorsun yani önünde saygıyla eğildim :)

@Hürrem Sultan
Ah ah Hürremim Sultanım geçti o yaşlar kırka merdiven dayadım şimdi baktıkları zaman üstüme başıma bakıyorum anormal bir şey mi var diye :)

CEPAYNASI dedi ki...

kabusum,lastik patlarsa ne yaparım kabusu:))
değiştirmek mi,hiç başıma gelmedi diyeceğim,yarın gelirmiş:P
saygıyla eğilmeni geri alabilirsin:)))))))

öküz dedi ki...

İyilik yaramıyor size:)

O el-kol işaret yapanların önemli bir kısmı çakal; o hususta şüphe yok. Ama aralarından 3-5'i de gayet iyi niyetli, yardımsever kişiler..

Sen sabaha kadar iyi araba kullandığını savun valla; şu güne kadar gerçekten iyi araba kullanan tek bir kadın dahi görmedim ben. (Kaza yapmamış olmak/aman aman evlerden ırak/ = iyi şöförlük değildir)

Gerçi ben trafikteki araçların %90'ına sinir oluyorum; bir tek kadınlarla değil yani derdim.. Erkekler aceleci, sabırsız, afedersin "piç".. Kadınlar ise şaşkın, bencil, düşüncesiz ve beceriksiz "sıklıkla".. (istisnalar kaideyi bozmasın mümkünse)

Bucera dedi ki...

@ öküz
Sevgili öküzüm iki gözüm; canım yurdum şöförlerinin bazılarına yazımın sonunda hasızlık yaptığımı itiraf ettim netekim.Bu arada söz meclisten dışarı, yok efendim istisnalar kaideyi bozmaz diyerek sıkı geçirmişiz :))
Sanırsam yaralı öküz var karşımda .Köy yollarında olur dikkat tabelası içinde öküz resmi.
yani dikkat öküz çıkabilir tabelası.Bu trafik işaterine özen göztermeyen bayan şöförlere mi rastladın acaba?
sevgilerimle çayırlı günler dilerim

Bucera dedi ki...

@ cep aynası
Efendm ben yanlış anlamışım ama okuyucu velinimettir hem de bulunmaz nimet. Ben yorumsuz geçen günlerini unutan sonradan bol okur görmüş blog yazarlarından değilim. Yine de eğilim saygıyla önünde :)

nesimi dedi ki...

bu yorum fasılları bazen yazıyı bastırabiliyor muş yani..
''çayırlı günler''çok hoş düşmüş gerçekten de.

Bucera dedi ki...

@ nesimi
Teşekkürler efendim.
Zaman zaman sivrilen dilimle sizi küstürmediğime sevindim

öküz dedi ki...

Kadın şöförlere demeyelim de; "hayvan" olanlara benim tepkim(ki oranları %90 mübarek. direksiyonu eline alan, içindeki pisliği kusuyor resmen) .. kadını ayrı dert, erkeği ayrı...

Bucera dedi ki...

@ Öküz
Haklısın hayvanların cinsiyeti olmaz diyeceğim ... olmadı yav var cinsiyeti .
Efendim terliksi hayvanların cinsiyeti olmaz ??? Yav bunun da konumuzla ne ilgisi var mitoz bölünmeyi konuşmuyoruz ki :)
Hah buldum buldum hayvanlığın cinsiyeti yoktur değil mi öküzüm badem gözlüm :)

CEPAYNASI dedi ki...

buceracım,
çok teşekkürler,
ben de böle yazarın önünde eğilirim saygıyla...

öküz dedi ki...

Hıh... Ondan işte:)

Kalau dedi ki...

yasak diiil ya efendim başka konuda yazı yazmak elinize sağlık güzel olmuş:) Bu arada 2 gün önce sıkışık trafikte geri dönen 1 sürücüye yol veren Erkek sürücüye dümdüz giden bayanı da Allah'a havale ediyorum:)

Arzu Breda dedi ki...

Sevgili Doktorum,

Öncelikle kadınların araba kullanmaları konusunda çamur atan tüm erkekleri kını-yorum. (kelimeyi böldüm diye farklı bir anlam yüklemeye kalkmayın) Arada bazı ikircikli durumlara düşenler olmuyor değil elbette ama, yine de en dikkatli sürücüler kadınlardır, bana göre..
Eh bir de şu var ki, bana göre en önemlisidir. Erkekler daha doğdukları gün, arabayla tanışırlar, ilk oyuncakları kesinlikle arabadır. İkinci sıradaki ise "silah" olmak zorunda. Bazen sıralama değişebilir ama, ikisi ilk iki sırayı her zaman korur.
Peki kadınlarda durum nedir.? Kız çocuklarda araba, sıralamada olmadığı gibi, ihtimallerde dahi yoktur.. Büyüklerin bildiği tek oyuncak vardır "bebek"..
Çocuk biraz büyüdüğünde nasıldır durum peki..? Yani ergen hale geldiğinde, her iki cins için, durum nasıldır.. Erkek ergen fırsat bulduğu anda, ebeveynlerinin arabalarını kullanmaya, alıp kaçırmaya başlar. Böylece, kızlara göre erkekler 2-0, 3-0 önde başlarlar maça. Kadınlar ise böyle başlanan maçta her daim kaybetmeye mahkumdurlar. Kaybetmemek için ise, sonuna kadar mücadeleyi bırakmamak zorundayız.

Şimdi, sana bir sır vereyim; Sağ yap, sol yap durumlarında, ileri giderkenden farklı değildir geri gidişlerde.. Eğer ileri viteste direksiyonu sola çeviriyorsan, geri viteste de sola çevireceksin. Böylece aynı daire üzerinde ileri geri yapabilirsin.
Başka bir daireye(geometrik şekil anlamında) geçmek için, direksiyonun da yönünü sağa çevirmen yeterlidir. Yani, geri giderken sağa çevirince arabanın kıçı sola gitmez, sağa gider.

Jant üstünde gitmek genelde erkek şöförlere has bir durumdur ama, kadınların başına gelmez diye de bir durum yok yani.. :))

Valla ben araba kullanırken yanımdan geçen bir arabadan bana bakıldığında, hemen kıllanırım. Adamın benim çakır gözlerime aşkından korna çalmadığını, bir terslik olduğunu düşünürüm..

Onun için, trafikte pürdikkat olalım, diyorum..

Sevgilerimle..

Bucera dedi ki...

@ Sevgili Arzu uzun ve emek isteyen yazına teşekkür ederim.
Tüm yazdıkların doğru ayrıca direksiyon olayını çözememişim bırak dağınık kalsın.
Hoşgeldin tekrar gel sevgilerimle